fredag 12 november 2010

Framtid, ostkakor och slipsar



Så här års, när novembermörkret och höstrusket gör allt för att trycka ner oss i skosulorna får vi hitta på saker som rycker upp oss!

Man skulle kunna vara med på KRAVs Framtidsdag, som äger rum just exakt nu.
KRAV fyller 25 år och firar med att bjuda in lantbrukare, livsmedelsförädlare, handlare,
restauratörer och konsumenter till en dag fylld av inspiration, då KRAV vill väcka liv i slumrande önskedrömmar och visioner!
Önskar jag kunde vara där.

Att det är Fars Dag på söndag hoppas jag att ni vet allihop.
Fars dag firas andra söndagen i november i både Sverige, Norge, Finland och Estland. Men Fars Dag firas över hela världen, på olika dagar. I USA, Uzbekistan och Trinidad &Tobago är det till exempel den tredje söndagen i juni.
Ett annat faktum: Varannan pappa får en slips på Fars Dag.
Så frukstansvärt tråkigt!! Jag vet att pappor är de svåraste att köpa presenter till. Men köp vad som helst förutom en slips! Hitta på något skoj, bjud på en riktig brak-middag och baka en ostkaka!

För en annan dag som infaller på söndag är Ostkakans Dag!
Det är en dag som Ostkakans vänner införde 2003.
Trevligt tycker jag!


(Själv ska jag fira min farfar som fyller 90 på söndag! Still going strong! Det måste vara alla småländska ostkakor.)

Ha en härlig fredagkväll, en mysig lördag, en fin fars dag och en god ostkakans dag!

/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar