onsdag 3 februari 2010

Ansvar och festival




Jag är så himla trött på denna vita, fluffiga nederbörd. Det får liksom räcka nu.

Jag önskar jag kunde fly till något varmt land. Bara lämna allt. Vara helt oansvarsfull... Åka till Thailand och vara oansvarsfull turist?

Men det går inte. Jag vet för mycket för att kunna vara oansvarsfull turist idag...Typiskt.. Men hade jag varit i Thailand om ett par veckor hade jag åkt till Koh Samui och gått på:

THE RE:EARTH FESTIVAL - " A musical solution to earth's evolution"
Med Timbuktu, Damn!, Sahara Hotnights, Tingsek, Promoe, Looptroop Rockers m.fl. Kan tänkas vara flummigt, men jag tror inte det. Alla intäkter går till att restaurera korallreven och stoppa erosion.Tycker det verkar grymt! Hållbar utveckling måste bli roligt! Det kommer aldrig funka om det ska vara tråkigt, stelt och dåligtsamvete-skapande.

Läs mer om Hållbar Turism. En bra blogg för övrigt. Läs också om Costa Rica där den 14 jan!

Och Schysst Resande. En schysst men alltför tråkig sida.

Har du använt dina MedMera-poäng för att boka en resa med Apollo? De jobbar tydligen med både miljömål och socialt ansvar.

Jag hoppas bara det är mer än vackra ord.

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar