onsdag 25 mars 2009

Presentation av Linn


När jag var sisådär 13-14 började jag ta politisk ställníng och i och med det öppnade sig en ny värld. Jag har varit engagerad i olika rörelser där jag har haft olika roller, dock aldrig tidigare ägnat mig åt rättvis handel på ett djupare plan.

Jag är nu 21 år och har precis ramlat in på juristlinjen. Parallellt med mina studier jobbar jag på konsum på parkgatan så alla som får syn på mig där får jättegärna fråga om resan eller rättvis handel eller vad som helst, jag kommer svara så gott jag kan.

Jag hoppas att genom resan kunna förstå och med egna ögon se hur rättvis handel påverkar människors levnadsförhållanden för att kunna sprida kunskap och för att kunna sprida engagemang.


/Linn Leonardsson, Malmö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar