söndag 22 mars 2009

Kommunikation för att rädda världen


När jag var 8 år skulle jag bli zoolog när jag blev stor. Till tonerna av Michael Jacksons Heal the world drömde jag om att resa till regnskogarna och rädda utrotningshotade pandor, tigrar och orangutanger.

Jag sökte senare till biolog-utbildningen och kom in, men tackade nej. Min glorifierade bild av livet som biolog hade vuxit ifatt mig och blivit alltför realistisk... Celler, molekyler och organismer var inget som lockade. Istället blev jag kommunikatör.

Så när man inte kan rädda världen som zoolog får man hitta på något nytt.

Jag vet att jag låter pretto när jag säger det, men vi kan faktiskt alla bidra till en bättre värld varje dag. Exempelvis när du står med en kundvagn och en plånbok i butiken där du handlar.

Från och med måndagen den 23 mars så kommer vi att blogga dagligen. Vi kan lova er en innehållsrik och spännande resa! Så följ med!



/Hanna Weiber, Malmö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar