måndag 24 maj 2010

Majas matverkstad


Jag har hittat Majas Matverkstad på Ecoprofile.se!

Tanken med denna sida är att förenkla din matlagning, matplanering och dina inköp. I Majas matverkstad kan alla bidra med sina favoritrecept. Utifrån dessa recept sätter Maja Söderberg, författare till "Majas klimatmat" samt Johan Erlandsson, Ecoprofile, ihop recepten till hälsosamma veckomenyer utifrån följande utgångspunkter:

- En hållbar mängd kött
- Säsongens närproducerade råvaror
- Minimering av svinnet
- Ekologiska råvaror
- Fisk från hållbara bestånd


Hela eller delar av veckomenyn omvandlar man med ett enkelt klick till en inköpslista.

Enkelt, gott och nyttigt! Supersmart idé som jag tycker att Coop borde ha varit först med!

Läs mer om Maja Söderberg här!


/H


2 kommentarer:

  1. Kanonbra! :) Jag har börjat med "Meat free Mondays" och behöver lite mer inspiration.

    SvaraRadera
  2. Det är bra Adam! För mig är det snarare Meat-Mondays, då det sällan blir kött på min tallrik. Kommer dock aldrig lyckas med att bli vegetarian..

    SvaraRadera