måndag 31 maj 2010

Festivalflum



Peace and Love - "6 dagar av kärlek, budskap och musik"

Mossagårdsfestivalen - "den sköna & idylliska upplevelsefestivalen för hela familjen"

Jag kan inte låta bli att skämta lite om dessa två fina festivaler. Det ligger liksom ett så härligt flower power-flum över dem (ja namnet Peace and Love gör ju ganska mycket bara det). Även om jag vet att de är proffsiga, välplanerade och rediga.

Men titta bara på deras bildspråk! Båda har en tjej med långt rödbrunt slingrigt hår, blommor i håret och ett typsnitt som är lite art nouveau. Det är tydligen så den rätta känslan ska förmedlas!

Jag tycker det är fint! Men undrar ändå om de inte målar in sig själva i ett hörn med sina slingriga blomsterstänglar och hippie-känsla.
Måste eko och hållbar utveckling verka så flummigt?

(Att jag själv har långt rödbrunt hår har ingenting med saken att göra. ...Eller är det därför jag reagerar? =)



>> Peace and Love + Coop!



/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar