onsdag 2 juni 2010

Veckans händelser

Smaka på Stockholm
Om du råkar befinna dig i Stockholm idag eller fram till på söndag så måste du ta en sväng till Kungsträdgården. Där har Konsumentföreningen Stockholm och Coop ordnat en
Änglamarkspaviljong under evenemanget Smaka på Stockholm. Änglamarkspaviljong låter riktigt mysigt tycker jag!
Men de ska också ha en blöjbytarhörna intill, så man undrar lite hur det kommer dofta... =)



Änglamarkspriset 2010
Imorgon, den 3 juni, kommer min kollega Dan åka upp till huvudstaden för att vara med under prisutdelningen av
Änglamarkspriset 2010. Kl 15:30 meddelas vem som i år har röstats fram som vinnare, vars insatser har förbättrat djuromsorgen i svenskt lantbruk.









Världsmiljödagen
Är på lördag den 5 juni. Vad händer då? Jag har ingen aning. Men jag googlade lite och det händer tydligen någonting i Helsingborg i alla fall.


Vi på Solidar spar oss till:

Familjedagen på Tosselilla Sommarland
På söndag har vi, tillsammans med Coop, abonnerat hela Tosselilla Sommarland! Har ni sett mina gigantiska affischer i Coops butiker? Biljetterna för 50 kr styck har sålt som smör i solsken och nu hoppas vi verkligen att det blir ordentligt med solsken på söndag så att alla 10 000 besökare får en riktigt fin nationaldag! (Förra gången vi var där, 2008, så ösregnade det hela dagen, men alla verkade glada för det. Jag tror man är glad på Tosselilla oavsett väder.)
Vi kommer bland annat att bjuda alla medlemmar på Fairtrade-choklad och eko-bananer!

Jag hoppas vi ses där!

/H

1 kommentar:

  1. Hej
    Kul att du propagerar för Änglamarkspaviljongen i Kungsan. Massor av folk och ljuvligt väder, god mat och glada människor.Välkommna!
    Kanske vill nihjälpa till med våra Dilemman som vi presenterar i Kungsan? Läs mer här
    http://louisekonsumentkoll.se
    Och kul att Dan kom till Änglamarksprisutdelningen. Jag har haft jättehjälp av honom i urvalskommittén

    SvaraRadera