måndag 21 juni 2010

Noga utvalt av stora och små


Att skriva om godis en måndag känns liksom lite fel, men jag var inne på Sjölunda Gård Ekogrossistens webbsida, de som gör Ekorrens ekologiska smågodis och kexchoklad som du kan handla på Coop, och jag måste dela med mig av det jag läste där:

"I mars och april började både innehåll och förpackningar ta form. I maj tog vi (amatörmässigt har vi förstått senare) våra skisser i ena handen och vårt blandgodis i den andra och tågade upp till de stora butikskedjorna. Någon färdig produkt hade vi ju inte att visa upp …

I juni återkom Coop och sa att de minsann letat efter roligt ekogodis men inte hittat något - förrän nu. I den stunden älskade vi Coop! Faktum är att de var modigast och vågade satsa på en helt ny produkt från ett helt nytt och okänt litet företag."


Läs fortsättningen här!


Jag tycker det är skoj att Coop var med och såg till så att det idag finns ett ekologiskt godis-alternativ i hyllorna.

Man vill helst inte veta hur mycket jox det finns i smågodis som vi svenskar är så bra på att proppa i oss. Ekologiskt godis smakar precis lika gott, och du slipper få i dig syntetiska färg- och smakämnen, konserveringsmedel och sötningsmedel, smakförstärkare, härdade fetter och genmodifierade grödor...

Jag hoppas att det snart kommer ännu mer eko i godishyllorna.

/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar