måndag 23 augusti 2010

Sex laxar i en laxask

Eller i alla fall fyra. Och inplastade fyrkanter i ett såntdär paket istället för askar. Men billigt är det. I alla fall det erbjudande jag fick idag i min mail - Veckans Butikserbjudande i min Coop Konsum - Frysta Stillahavs-laxfiléer, 29:90 styck.

Och de är MSC-märkta, Marine Stewardship Council. Den blå loggan med en vit fisk på.
En tydlig och bra märkning tycker jag; Denna lax är fiskad med hållbara fiskemetoder. Den fiskas i rätt ålder. Det har inte fiskats upp några delfiner eller sköldpaddor av misstag. Den har fiskats i vatten där det finns tillräckligt mycket fisk kvar. En märkning som alla kan haja.. (höhö).

Fast ni kanske enbart äter på Malmöfestivalen i veckan? I år är inte Solidar på plats, men jag kan rekommendera Baristas festival-servering. Om du har fått hem senaste Solidarbladet så finns där en rabattkupong på baksidan, till Baristas egna ekologiska smoothies. Måste testas! Klipp ut kupongen och ta med den hit!


Vill du också få Coops butikserbjudanden i din mail? Klicka in här!

/Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar