måndag 11 januari 2010

Nyår och nycklar




















Ett rykande, pinfärskt år. Bara 11 dagar gammalt.
Ett tabula rasa eller redan fullklottrade kalendersidor?

Såhär nyårs antar jag att det ligger en hel del slitna nyårslöften och gnager lite varstans. Klassiskerna ökad motion och minskad rökning känns lagom trista. Jag tycker att ny kunskap är ett bra nyårslöfte. Förra året skulle jag lära mig spela gitarr (check). I år ska jag fördjupa mig i mina franska-kunskaper. J'espire c'est ne pas difficile...

Nyckeln kan vara att berätta sitt nyårslöfte för så många som möjligt, för då blir det sen för jobbigt att förklara för så många att man inte fixat det.

När vi ändå pratar nycklar nu så kan jag passa på att presentera det kanske mest hälsosamma märket i min märkes-repertoar: N
yckelhålet.

"Nyckelhålsmärkta livsmedel är magrare och innehåller mindre socker och salt men mer fibrer och fullkorn än andra livsmedel av samma typ. Genom att välja nyckelhålsmärkt mat kan du alltså enkelt förättra dina matvanor, vilket i sin tur kan bidra till att du mår bättre, både nu och i framtiden." (
Livsmedelsverket)

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar