onsdag 13 januari 2010

Kimchi som är både nyttigt och klimatsmart?

















"Mediedebatten om att det slängs mycket mat i onödan har lett till ändrat beteende bland unga. 15 procent av Sveriges 18 till 29-åringar uppger att de slänger mindre mat nu än innan debatten startade. Det visar en undersökning som Konsumentföreningen Stockholm (KfS) har låtit göra."

En positiv nyhet! Men den "mediedebatt som flammade upp" i slutet av året vet jag inte om jag märkte av här nere i Skåne/Halland. Här behövs det mer debatt!

Men jag hittade precis
denna artikel på Skånskan.se. Mycket bra skrivet av två småbarnspappor!

Mer sånt! För ju mer vi får höra det, destu lättare är det att ta till sig budskapen och kanske börja förändra sitt beteende steg för steg.

För nog är det lättare sagt än gjort. Jag kastade precis hälften av den sallad jag just köpt, i plastförpackning, som inte var god. Salladen då, inte plastförpackningen.

Shame on me.
(Men rotfruktskimchi är tydligen inte min grej.)

/H


Läs också
"Släng inte maten" och "Love food hate waste".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar