måndag 18 januari 2010

Kusin vitamin

















Clementin, mandarin, satsumas, grapefrukt, citron, blodapelsin, sweetie, lime, pomerans, apelsin, kumquat...

Nu är det högsäsong för citrusfrukter - både i butikerna och i bloggar och media! Citrus citrus, överallt citrus! Och jag känner att jag har ätit på tok för lite av dessa frukter. Hade jag ätit mer av dem kanske jag inte vore förkyld nu.

Så här kommer därför att ett knippe citruslänkar:

Ett recept jag måste testa! Verkar ljuvligt!

Kalla apelsiner i Florida Värda 9,3 miljarder. Dollar!

Skillnaden mellan clementin, mandarin och satsumas? En expert talar.

I wonder how, I wonder why... Var det en sommar- eller vinterplåga?

En helt nyupptäckt blogg Vilken jag direkt sparar som favorit!

Talar du mandarin? På KF i Malmö?

Håll tillgodo!

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar