fredag 10 april 2009

En mening var

Har foljer nagra snabba tankar och minnen fran vara dagar pa Coopesilencio:

Arbresha - Titta, lyssna men ta inte i grejer!

Arife - En isglass fran byns lilla butik var guld vard efter en lang dag i kvav hetta.

Therese - Jag spelade fotboll idag med nagra pojkar i sjuarsaldern och blev tunnlad tre ganger. Har finns talang!

Hanna - Fantastiskt att ha apor, tukaner, ara-papegojor och iguaner som grannar och vakna till djungelns alla laten tidigt pa morgonen.

Linn - En nastan surrealistisk dag med palmer, flodbad, vánlighet och enormt mycket kunskap.

Alex - Jag blev nastan dodad av en giftig padda idag, lyckligtvis vann jag kampen. De "lediga" stunderna har jag spenderat i min hangmatta. Pura vida!

Claudia - Det var helt fantastiskt att fa besoka Coopesilencios wildlife rescue center och se hur de rehabiliterar skadade "spidermonkeys" och papegojor och lara oss om djurens olika forutsattningar har i Costa Rica.

Olga - Efter en lang guidetur har alla trad och buskar, och hela plantaget, fatt ett ansikte, med bade leende och svett.

___

Vi har tagit tusen bilder!! De kommer upp nar vi har hittat ett battre internet.

Det finns mycket att beratta om kooperativet Coopesilencio och det kommer snart mer!

3 kommentarer:

  1. Vilka härligt exotiska bilder som jag får när jag läser era reflektioner!! Hur annorlunda mot synintrycken från promenaden nyss i "vår" lövskog, där blåsippor och vitsippor fanns på många ställen och lyste vackert i solens sken.
    Tack för att ni är så flitiga att berätta!
    Glad Påsk!
    Ingrid Weiber

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastiskt resa, det låter som om ni kommer att ha mycket att berätta.
    Hoppas allt gick bra vid presentationen Hanna!
    Dan J

    SvaraRadera
  3. Fotboll - Therese!! Aja men ni är på en resa som är viktigare än bollspel. Säkert kul men inte benbrott i den värmen - gips är inte kul där har jag hört och jag hämtar inte med rullstol vid stationen denna gång. Jättefin blogg. Hoppas nu alla i hela världen läser och lär./Janne

    SvaraRadera