torsdag 2 april 2009

Pricken över i


Jag kom in i gruppen ganska sent efter att den startat. Det var pga mina, om än måttliga, spanskakunskaper samt att jag pluggar mänskliga rättigheter, som Claudia frågade mig om jag var intresserad. (Sen var det något surr om att det behövdes fler killar till gruppen också) Jag kom alltså in sist i gruppen och är den enda killen - med andra ord inte mycket att säga till om!

Inbjudan till gruppen kom med perfekt timing. Jag var ett par terminer in på Human Rights programmet och hade just börjat få upp intresset för ämnet på allvar, därför kändes det kul att få göra något vid sidan av. Och precis som många andra studenter på MAH så var jag missnöjd med att vi hade så få lektionstimmar. Vad gäller rättvisa arbetsförhållanden och allt som hör där till, har vi haft en fem-sex lektioner, så gruppen blev ett bra komplement. Resan blir pricken över i

Att få komma iväg och uppleva allt detta i praktiken kommer att ge oss lite extra kunskap jämfört med dem som bara får läsa om det. Det ska bli kul att sprida den kunskapen vidare

Alexander Falck, Malmö

1 kommentar: