lördag 12 december 2009

Lucka 12 - Demo


Det hände mycket idag; Julmarknaden Good Jul och Medlemshandlardagar i alla Coop-butiker, bland annat. Jag missade dessa, kände mig tvungen att åka till Köpenhamn..

Hannas rapport från den stora demonstrationen:

Jag har aldrig varit på en så massiv demonstration förut. Ganska häftigt att befinna sig mitt bland så många nationaliteter, höra så många språk runt sig och veta att alla är där för samma sak. De sa att vi var upp mot 100 000 människor samlade. Plus tusentals manifestationer i andra delar av världen.

Stämningen var lugn och positiv, dock något spänd. Vilket kan bero på kylan. Förutom alla de "typiska demonstranterna" (ni vet vilka jag menar, använd alla dina fördomar) så var där väldigt blandat med folk, och många danska familjer hade cyklat dit med sina barn i sånna där fina cyklar som man typ bara ser i Danmark.

Synd att det tydligen har spårat ur sen ändå, med "700 gripna av polisen". Jag såg bara poliser som inte hade något att göra.
Här kommer lite bilder:





























































/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar