söndag 20 december 2009

Lucka 20 - Snö




Jössös vad snö det har kommit!! Har nog aldrig sett så mycket snö i Skåne.
Det är så fint, tyst, ljust och magiskt med snö.
Men... Jag börjar redan tröttna på att inte kunna gå normalt, att halka en bit varje steg man tar och att inte kunna cykla...På 2 dagar har jag väntat på 3 bussar i sammanlagt 2 timmar... Roligare kan man ha.

Jag får gå istället, det ger i alla fall bra motion..
En annan variant av motion som är aktuellt just nu, och som har en bäst före-gräns innan den 15 januari, är att skriva och skicka in motioner till Konsumentföreningen Solidars styrelse. Läs mer om det här!

Två till fyra av 10 jular, är vita i Skåne, enligt SMHI. Jag undrar om allt detta hinner smälta på tre dagar. It doesn't show signes of stopping...

Just nu känner man inte direkt av någon global uppvärmning. Jag undrar så vad som kommer hända nu efter COP 15...Jag hoppas innerligt att de har en plan B, för det finns ingen planet B, som plakaten sa den 12e.

Ta det försiktigt i snön!

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar